پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی

۵ بازديد ۰ نظر

پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی

دانلود پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشیدانلود پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی مبانینظریتحقیقرسانههایاجتماعیوکاربردهایآموزشیمبانینظریتحقیقرسانها

-------

پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی
پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 51
حجم فایل: 0
قیمت: 69300 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 51 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏خلاصه ای از کار:
‏رسانه های اجتماعی
‏در دنیای امروز اینترنت به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی، اطلاعاتی و سرگرمی جایگاه ویژه ای دارد (جوتی و همکاران- Juti et al.
‏، 2011، ص 234،). وسایل ارتباطی با پیشرفت تکنولوژی تغییر میکنند. امروزه، تعداد رسانه های اجتماعی، که در آن ارتباطات برقرار می شوند، به سرعت در حال افزایشند. به عنوان بخشی از زندگی روزمره، بیشتر نوجوانان و بزرگسالان از رسانه های اجتماعی از جمله
‏..................
‏ویژگی های شبکه های اجتماعی به عنوان بزرکترین بخش رسانه های اجتماعی به ترتیب زیر خلاصه می شوند(آجان و هارتشور- Ajjan and Hartshorne
‏،2008)؛ اوزکان و مک کنزی- Ozkan and Mc Kenzie
‏، 2008)؛ سیلوین- Selwyn
‏،2009؛ فردیگ- Ferdig
‏،2007؛ آلبیون- Albion
‏،2007؛ بوید و الیسون،2007؛ ‏به نقل از مورات و چا*******، 2010، ص 49؛):
‏بیشتر شبکه های اجتماعی برای کاربران امکانات به اشتراک گذاری اطلاعات از جمله ای میل ، چت ، پیام های فوری، ویدئو ها، باگ ها، به اشتراک گذاری فایل ها و عکس ها را ارائه می دهند.
‏شبکه های اجتماعی پایگاه داده ای برای کاربران دارند بنابراین آنها به راحتی می توانند دوست پیدا کنند، گروه هائی تشکیل دهند و با افراد هم سلیقه ی خود اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند،
‏....................‏.....
‏خصوصیات عمومی و آموزشی رسانه های اجتماعی
‏اگرچه علاقه مندی زیادی به درک این مطلب که رسانه های اجتماعی چگونه بر یادگیری اثر می گذارند وجود دارد، اما تحقیقات کمی بر روی این موضوع انجام شده است (آبرامسون- Abramson
‏، 2011، به نقل از رینول- Reinol
‏، 2011، ص 2،).
‏رسانه های اجتماعی فرصتهای بسیاری ارائه می دهد که ممکن است توسط موسسات کشف شوند تا یادگیری را ارتقا بخشند. با این حال، تهدیدهای بسیاری نیز وجود دارد که توسط موسسات باید بر آنها غلبه کرد تا پتانسیل شبکه اجتماعی کاملا درک شود.
‏خصوصیات مثبت شبکه اجتماعی: خصوصیات عمومی
‏- محیطی غنی برای محتوا
‏ ابزارهای شبکه اجتماعی به کاربران این امکان را می دهد تا مکانی برای اطلاعات پویا و دقیق باشند (پارامسواران و وینسون، 2007؛ به نقل از اشلنکریچ و سوری، 2012، ص 13،) ، مکانی که محتوا و برنامه های کاربردی می توانند در آن ذخیره شوند و ممکن است در طیف های وسیعی از ابزارهایی چون ایمیل، عکس ها، محتوای مجلاتی ، موسیقی، ویدیو، شماره تلفن ها، تقویم ها، صفحه گسترده ها، نشانه گذاری ها ، اطلاعات مکانی و محتوای مرتبط با کار دیده شود.
‏....................................
‏.......................
‏خصوصیات مثبت شبکه های اجتماعی: خصوصیات آموزشی، تربیتی
‏بهبود ارتباطات و همکاری:
‏وبلاگ نویسی فعالیت در حال رشدی در میان حرفه ای ها و دانشجویانی دارد که مشتاقند تا ترکیبی از تفاسیر غیررسمی، لینک ها به منابع و نکات فردی را در وبلاگ هایشان نمایش دهند.SNS‏ ها فرصتهایی به افراد می دهند تا تجربیات زندگی شان
‏..........................
‏..............................
‏استفاده فعلی از رسانه های اجتماعی در میان جوانان و دانشکده ها
‏گزارش پروژه اینترنت و زندگی آمریکایی- PEW
‏ در سال 2001 (لنهارت- Lenhart
‏ ، رینی و لویس- Riny and Lois
‏ 2001 به نقل از روبلیر و همکاران، 2010، ص2،) اولین نشانه از نقش اجتماعی رو به رشدی بود که فناوری های ارتباطی در زندگی جوانان بازی می کردند. این پروژه به این نتیجه رسید که سه چهارم همه نوجوانان میان سنین 12 تا 17 سال از اینترنت و پیام‏ ‏فوری (IM‏) استفاده می کردند و این فناوری ها جنبه مهمی از زندگی شان شده بود.
‏............................
‏استفاده های فعلی از سایت های شبکه های اجتماعی در سطح کالج
‏استفاده های کتابخانه ای
‏سایت های شبکه های اجتماعی با سادگی تبادل اطلاعات و سرعت گسترش زیاد مشخص می شوند که بدین صورت ابزارهای قدرتمندی برای همکاری می باشند (پارکر و چائو- Parker and Chao
‏، 2007، ص 57،). بسیاری از کتابخانه های کالج به فیس بوک و مای اسپیس مرتبط هستند. در جورجیا تک، کتابداران خدمات اطلاعاتی استفاده از فیس بوک در ارتباط با دانشجویان مهندس مکانیک را بیان می کنند(متیو- Mathew
‏، 2006 به نقل از روبلیر و همکاران، 2010، ص3،). "باداشتن 1700 دانشجوی مهندس مکانیک ، تعجب کردم که به این نتیجه رسیدم که 1300 نفر از انها در فیس بوک هستند. این امر
‏..............................
‏استفاده های اداری
‏بسیاری از استفاده های رایج از SNS‏ ها در جوامع دانشگاهی ایجاد پروفایل ها و گروههایی برای بیان رویدادها و ارتباط با سایر کاربران است. کالج ها همچنین از SNS‏ ها استفاده می کنند تا گروههای بازاریابی دانشگاهی داشته باشند. فیس بوک به نظر می رسد که اینگونه درک می شود..... "مکانیزم بسیار خوبی برای ارتباط با دانشجویانمان باشد چرا که به ما این امکان را می دهد که جایی برویم که آنها رفته اند؛ این محیطی است که دانشجویان در آن راحت هستند(مک و همکاران 2007، به نقل از روبلیر و همکاران، 2010،ص4،).
‏....................
‏کاربردهای آموزشی، تربیتی رسانه های اجتماعی
‏در میان انواع مختلفی از ابزارهای آنلاین که امروزه برای ارتباط استفاده می شود، رسانه های اجتماعی جزء مدرن ترین و جذاب ترین آنها بخصوص برای جوانان در تمام دنیا می باشد (آقازمانی، 2010، به نقل از احسن و سهیل، 2012، ص 20،).
‏آشکار است که برنامه های کاربردی رسانه های اجتماعی ، به دلیل ویژگی های ذکر شده ، بطور نزدیکی به بیشتر نکات آموزشی مرتبط است (فردیگ،2007؛ به نقل از مورات و چا*******، 2010، ص 49؛). توضیح این قضیه که جامعه و تکنولوژی همدیگر را تکمیل می کنند، این که آنها بطور دو طرفه وابسته اند و اینکه امروزه در آغاز قرن 21، آنها بدون دیگری نمی توانند باقی بمانند، مطلبی است که امروزه بسیار مشخص شده است (پترویک- Petrovic
‏،2009؛ آرنو و راموس- Arno and Ramos
‏،2011؛ ایسلجاموویج و همکاران - Isljamovic et al.
‏،2011؛ به نقل از پترویچ و همکاران، 2012، ص 355؛). تکنولوژی حاضر در همه جاست و هر بخشی از زندگی ، جامعه و خانه ها را در بردارد. در زمینه ی آموزش، تکنولوژی نقش ثانویه ای در فرآیند انحصاری انتقال دانش ندارد، بویژه به این دلیل که تکنولوژی بطور فزاینده ای زندگی دانش آموزان از هر سنی را پوشش می دهد( الیسون، 2008؛ به نقل از پترویچ و همکاران، 2012، ص 355؛).

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.